Miten oppia saksaa ja vierasta kieltä parhaiten?

> foorumit > Aktiivinen oppiminen ja saksankielisen sanastuksen menetelmät > Miten oppia saksaa ja vierasta kieltä parhaiten?

TERVETULOA ALMANCAXIN FOORUMIIN. LÖYDÄT KAIKKI ETSIMÄT TIEDOT SAKSASTA JA SAKSAN KIELESTÄ FOORUMIStamme.
    esma 41
    osallistuja

    Vieras kieli… kuinka oppia se parhaiten?? ?

    Haluat mennä maahan, jossa opittua kieltä puhutaan, ja tiedät, että tämä on helpoin ja nopein tapa oppia kyseinen kieli. Mutta astuminen uuteen maahan voi aluksi tuntua oudolta. toisin sanoen vie aikaa tottua uuteen ympäristöön, kulttuuriin ja kieleen. Eri ajanjakso voi myös vaikuttaa sinuun. Mutta ole mukava ja yritä havaita uusi ympäristösi.

    1- Tee virheitä (!): Tee niin monta virhettä kuin voit oppimassasi kielessä... Sinun ei aina tarvitse puhua oikein. Jos ihmiset ymmärtävät, mitä sanot, ei ole väliä, jos teet virheitä, ainakin aluksi. Vieraassa maassa asuminen ei ole kielioppikoe.

    2- Kysy, jos et ymmärrä: Kun muut puhuvat, sinun ei tarvitse tarttua joka sanaan. Pääajatuksen ymmärtäminen riittää yleensä. Mutta jos olet sitä mieltä, että kohta, jota et ymmärrä, on tärkeä, KYSY! Muutamia hyödyllisiä sanoja tästä aiheesta: Anteeksi? Anteeksi, mitä sanoit? Voisitko puhua hitaammin? Sanoitko, että… En tajunnut sitä… Voisitko toistaa sen, kiitos? Mikä se oli? Olen pahoillani, etten kuullut sinua. Anteeksi, mitä tarkoittaa "……………." tarkoittaa? (Mutta älä käytä: Puhutko englantia? Avaa suusi, kun puhut! Anna minulle tauko!) Saksalle (Entschuldigung, wie bitte? Entschuldigung, was haben Sie gesagt?, Würden Sie bitte langsamer sprechen? tai Bitte, Voit käyttää ilmaisuja, kuten sprechen Sie langsam!, Haben sie gesagt das…, Können Sie das wiederholen bitte? Oliko sota das? Entschuldigung, was bedeutet das?

    3- Sisällytä oppimasi kieli kiinnostuksen kohteisiisi: Ihmiset haluavat puhua heitä kiinnostavista asioista. Mistä olet kiinnostunut? Yritä oppia mahdollisimman monta sanaa näistä aiheista. Kysy ympärilläsi olevilta ihmisiltä, ​​mistä he ovat kiinnostuneita. Tämä on kiehtova menetelmä ja auttaa aina oppimaan uusia sanoja. Tällä tavalla huomaat, että alat ymmärtää muita paremmin. Mielenkiinnon kohteet ovat kuin hedelmällinen sade puutarhaan. Kielitaidoistasi puhuminen auttaa sinua oppimaan nopeammin, vahvemmin ja paremmin. Muutamia hyödyllisiä sanoja: Mistä olet kiinnostunut? Lempiharrastukseni on… Pidän todella…… Se mistä pidän… on… Mitkä ovat harrastuksesi? Saksalle…

    4 - Puhu ja kuuntele: Aina on jotain puhuttavaa. Katso ympärillesi. Jos jokin tuntuu sinusta oudolta tai erilaiselta, sukella suoraan keskusteluun. Tämä auttaa sinua myös parantamaan ystävyyttäsi. Kuuntele ihmisiä, mutta kuuntele sanojen ääntämistä ja kielen rytmiä. Muista käyttää mitä tiedät. Monilla kielillä sanat johdetaan toisistaan. Yritä tässä tapauksessa päätellä sanan merkitys sen merkityksestä aiheessa. Kun puhut maan alkuperäiskansojen kanssa, yritä pitää keskustelu käynnissä. Älä panikoi, kun et ymmärrä, mitä toinen sanoo. Yritä ymmärtää pääidea ja jatka keskustelua. Jos sinulla on edelleen vaikeuksia ymmärtää, pyydä häntä toistamaan lause. Jos jatkat puhumista, aiheesta tulee ymmärrettävämpi keskustelun aikana. Tämä on hyvä tapa parantaa kieltäsi ja oppia uusia sanoja, mutta ole varovainen: Kuten sanotaan, "älä usko kaikkea mitä kuulet, usko puolet siitä, mitä sanot"...

    5 - Ongelma, esitä kysymyksiä: Ei ole parempaa tapaa lievittää uteliaisuuttamme. Sen lisäksi, että kysymykset auttavat sinua aloittamaan puhumisen, ne auttavat myös jatkamaan puhumista.

    6- Kiinnitä huomiota käyttöön: Käyttö sana on yleensä tarkkailla kuinka ihmiset puhuvat. Joskus se voi olla erittäin hauskaa käyttää. Sinulle saattaa tuntua oudolta, että tapa, jolla ihmiset puhuvat, lausuu sanat eri tavalla kuin sinä sanot. Käyttö yksinkertaisimmassa muodossa viittaa siihen, miten kieltä käytetään yleisesti ja luonnollisesti.

    7 - Muistikirjan kantaminen: Ota aina mukaan muistikirja ja kynä. Jos kuulet tai luet uuden sanan, kirjoita se heti. Yritä sitten käyttää näitä sanoja puheessasi. Opi uusia sanontoja. Yksi hauskimmista vieraiden kielten opiskeluista, joista monet ovat idiomaattisia kieliä, on idiomien oppiminen. Kirjoita nämä lausunnot muistikirjaasi. Jos sovellat oppimasi puheeseesi, muistat ja puhut nopeammin.

    8- Lue jotain: Kolme parasta tapaa oppia toinen kieli: Lukeminen, lukeminen ja lukeminen. Kun opimme uusia sanoja lukemalla, käytämme myös sitä, mitä jo tiedämme. Myöhemmin on helpompaa käyttää näitä sanoja ja ymmärtää, kun kuulemme ne. Lue sanomalehtiä, aikakauslehtiä, opasteita, mainoksia, bussikaistoja ja mitä muuta löydät.

    9- Muista, että jokainen voi oppia toisen vieraan kielen, olla realistinen ja kärsivällinen, muista, että kielen oppiminen vie aikaa ja kärsivällisyyttä.

    10- Uuden kielen oppiminen on myös uuden kulttuurin oppimista: Ole tyytyväinen kulttuurisääntöihin. Kun opit uutta kieltä, ole herkkä kyseisen kulttuurin säännöille ja tottumuksille, jotka saattavat olla sinulle tiukkoja. Sinun täytyy puhua saadaksesi selville. Älä pelkää esittää kysymyksiä luokassa tai sen ulkopuolella.

    11- Ota vastuu: Olet vastuussa omasta kielenoppimisprosessistasi. Vieraan kielen oppimisessa opettaja, kurssi ja kirja ovat tietysti tärkeitä, mutta älä unohda sääntöä, että "paras opettaja olet sinä itse". Jotta oppimisprosessi olisi hyvä, sinun on määritettävä tavoitteesi ja tehtävä työ, joka auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi.

    12 - Järjestä tapa, jolla opit: Järjestäytynyt oppiminen auttaa sinua muistamaan opiskelemasi. Käytä sanakirjaa ja hyvää kurssimateriaalia.

    13- Yritä oppia myös luokkatovereiltasi: Se, että muut saman luokan opiskelijat ovat samalla tasolla kuin et, ei tarkoita, ettet voi oppia heiltä jotain.

    14- Yritä oppia virheistäsi: Älä pelkää tehdä virheitä, jokainen voi tehdä virheitä. Jos esität kysymyksiä, voit muuttaa virheesi eduksi vieraan kielen oppimisessa. Onko olemassa erilaista tapaa sanoa käyttämäsi lause?

    15 - Yritä ajatella oppimallasi kielellä: Esimerkiksi kun olet bussissa, kuvaile itsellesi missä olet, missä olet. Tällä tavalla harjoittelet kieltäsi sanomatta mitään.

    16- Lopuksi, pidä hauskaa opiskellessasi kieltä: Tee erilaisia ​​lauseita oppimillasi lauseilla ja idioomeilla. Kokeile sitten päivittäisessä keskustelussa tekemääsi lausetta ja katso, voitko käyttää sitä asianmukaisesti. Sanotaan, että elämä on kokemusta, vieraan kielen oppiminen on juuri sitä...

    esma 41
    osallistuja

    Ystävät, lue saksan oppimisen ensimmäiset vaiheet teiltä, ​​arvokkaat jäsenet.
    Kuinka aloitit saksan oppimisen?

    Aloin oppia saksaa päiväkodissa.  :)
    Saksani ei ole huono.

    Joten sinä ?

    Odotan kommenttejasi. 
    Kiitos etukäteen.  ;)

    lenge on
    osallistuja

    1- Tee virheitä(!): Tee niin monta virhettä kuin voit oppimallasi kielellä...  Jos ihmiset ymmärtävät mitä sanot Ei haittaa, jos ymmärrät sen väärin, ainakin aluksi….

    Ongelmana on, että valitettavasti ihmiset eivät voi ymmärtää mitä sanon, he katsovat kasvoni. ;D

    14- Yritä oppia virheistäsi: Älä pelkää tehdä virheitä, jokainen voi tehdä virheitä. Jos esität kysymyksiä, voit muuttaa virheesi eduksi vieraan kielen oppimisessa. Onko olemassa erilaista tapaa sanoa käyttämäsi lause?

    Oooo, teen niin paljon virheitä, että jos vääriä lauseita olisi synti, olisin ehdottomasti helvetissä.

    16- Lopuksi, pidä hauskaa opiskellessasi kieltä: Tee erilaisia ​​lauseita oppimillasi lauseilla ja idioomeilla. Kokeile sitten päivittäisessä keskustelussa tekemääsi lausetta ja katso, voitko käyttää sitä asianmukaisesti. Sanotaan, että elämä on kokemusta, vieraan kielen oppiminen on juuri sitä...

    Yritän pitää hauskaa, mutta ongelmat, jotka koen ensimmäisessä 2 vaihtoehdossa, muuttuvat pikemminkin kärsimykseksi kuin hauskaksi.

    Ensin aloitin käymällä kursseilla Saksan kulttuurikeskuksessa, mutta sitten pidin pitkän tauon.Yritän nyt oppia käyttämällä oppisarjoja, kirjoja ja tätä sivustoa. :)

    esma 41
    osallistuja

    1- Tee virheitä(!): Tee niin monta virhettä kuin voit oppimallasi kielellä...  Jos ihmiset ymmärtävät mitä sanot Ei haittaa, jos ymmärrät sen väärin, ainakin aluksi….

    Ongelmana on, että valitettavasti ihmiset eivät voi ymmärtää mitä sanon, he katsovat kasvoni. ;D

    14- Yritä oppia virheistäsi: Älä pelkää tehdä virheitä, jokainen voi tehdä virheitä. Jos esität kysymyksiä, voit muuttaa virheesi eduksi vieraan kielen oppimisessa. Onko olemassa erilaista tapaa sanoa käyttämäsi lause?

    Oooo, teen niin paljon virheitä, että jos vääriä lauseita olisi synti, olisin ehdottomasti helvetissä.

    16- Lopuksi, pidä hauskaa opiskellessasi kieltä: Tee erilaisia ​​lauseita oppimillasi lauseilla ja idioomeilla. Kokeile sitten päivittäisessä keskustelussa tekemääsi lausetta ja katso, voitko käyttää sitä asianmukaisesti. Sanotaan, että elämä on kokemusta, vieraan kielen oppiminen on juuri sitä...

    Yritän pitää hauskaa, mutta ongelmat, jotka koen ensimmäisessä 2 vaihtoehdossa, muuttuvat pikemminkin kärsimykseksi kuin hauskaksi.

    Ensin aloitin käymällä kursseilla Saksan kulttuurikeskuksessa, mutta sitten pidin pitkän tauon.Yritän nyt oppia käyttämällä oppisarjoja, kirjoja ja tätä sivustoa. :)

    Lengur, kun sinulla on tämä sinnikkyys  :) Olen varma, että opinnäytetyön aikana voit puhua saksaa äidinkielesi tapaan.  :)

    Madchen
    osallistuja

    Opettaja antoi joka päivä oppitunnilla käsittelemämme aiheen harjoittelun ja opettaja eteni näin.

    Madchen
    osallistuja

    ongelmani on vähän ääntämistä, ääneni on vähän ohut, joten se ei sovi hyvin: S

    lenge on
    osallistuja

    Lengur, kun sinulla on tämä sinnikkyys  :) Olen varma, että opinnäytetyön aikana voit puhua saksaa äidinkielesi tapaan.  :)[/ B]

    Toivottavasti.ranskalainen kirjailija Balzacsinulla oli kuuluisa sanonta;"Ollakseen tiedon herra, on välttämätöntä olla työn palvelija." hän.
    Ja myös Napoleon 'un "Mahdoton on sana, joka löytyy vain tyhmien sanakirjoista." lupaus. Haahhh, tämä on periaatteeni. :) Hän on joka tapauksessa liian ranskalainen  ;D

    esma 41
    osallistuja

    Lengur, kun sinulla on tämä sinnikkyys  :) Olen varma, että opinnäytetyön aikana voit puhua saksaa äidinkielesi tapaan.  :)[/ B]

    InshaAllah, ranskalainen kirjoittaja Balzacsinulla oli kuuluisa sanonta;"Ollakseen tiedon herra, on välttämätöntä olla työn palvelija." hän.
    Ja myös Napoleon 'un "Mahdoton on sana, joka löytyy vain tyhmien sanakirjoista." lupaus. Haahhh, tämä on periaatteeni. :) Hän on joka tapauksessa liian ranskalainen  ;D

    Esimerkiksi Konfuzius sanoo: En tiedä varmasti, etten tiedä mitään. " ;D

    Mitä Arksilao sanoi:  ;D "Onko minulla tietoa? En tiedä."

    Mitä Sokrates sanoi:  :)  "En tiedä mitään muuta kuin en tiedä mitään."

    Mitä Mark Twain sanoi:  ;D  ”Koulutus on kaikkea. persikat olivat kerran katkera manteli;
    Kukkakaali ei ole muuta kuin yliopistossa koulutettua kaalia. " ;D

    Benjamin Disraeli: "Pääsääntöisesti menestynein ihminen elämässä on se, jolla on parhaat tiedot."

    ”Yksi asia on varma. Epäillä jonkin totuutta.

    epäileminen on ajattelua.

    Ajattelu on olemassaoloa.

    Joten ei ole epäilystäkään siitä, että olen olemassa.

    Ajattelen, niin olen.

    Ensimmäinen tietoni on tämä vankka tieto.

    Voin nyt poimia kaikki muut tiedot näistä tiedoista. "

    Rene Descartes


    "En tiedä varmasti, etten tiedä mitään."
    ;D (kuinka selvästi sanallinen)

    Arxilaus

    Lainaukseni eivät ole ranskalaisia, vaan pikemminkin kansainvälisiä.  ;D niin kansainvälinen  :)

    esma 41
    osallistuja

    päivitys

    SEDAT08
    osallistuja

    Siitä lähtien, kun tulin ensin Saksaan, olen pyytänyt kaikkea epäröimättä, koska on sääli olla tietämättä, on häpeä olla oppimatta. Valitsin itseni kohteeksi, opin 2 sanaa päivässä, kirjoitan paperille ja en koskaan unohda, olen oppinut monia sanoja. Luen sanomalehteä, katselen televisiota, haluan lukea kirjasta jonkin ajan kuluttua.

    Yksityinen
    osallistuja

    InshaAllah, ranskalainen kirjoittaja Balzacsinulla oli kuuluisa sanonta;"Ollakseen tiedon herra, on välttämätöntä olla työn palvelija." hän.
    Ja myös Napoleon 'un "Mahdoton on sana, joka löytyy vain tyhmien sanakirjoista." lupaus. Haahhh, tämä on periaatteeni. :) Hän on joka tapauksessa liian ranskalainen  ;D

    Olet hieman ranskalainen aiheesta :)

    serakanu
    osallistuja

    mrb ystävät,
    Tulin Saksaan 17 päivää sitten, ja kurssini ei ole vielä alkanut, mutta ympärilläni olevat ihmiset kysyvät, kuinka opin niin paljon, ja ihmettelen jopa, sanovatko he niin :)
    Vaikutelmieni perusteella ensimmäinen neuvoni on, että "älä häpeä" mitään tekemistäsi, sillä ympäristön havainto ei ole täällä sama kuin TR:ssä. Perjantai, lauantai, ehdottomasti mene baareihin! Mene tapaamaan ihmisiä, täällä ihmiset eivät kommunikoi toistensa tuntemisen perusteella, vaan samassa paikassa olemisen perusteella. Mene elokuviin tai juna-asemalle ja tarkkaile, sinulla on joka tapauksessa paljon aikaa ensimmäisinä jaksoina. :) Lisäksi, jos osaat vähän englantia, pärjäät hyvin, mutta vaadi saksan puhumista. ja toiseksi "saada rakastaja, joka on paikallinen kyseisessä maassa" :) Olen onnekas, ehkä minulla oli tyttöystävä ensimmäisenä viikonloppuna, joten vaikka se onkin nykyään hyvin hankalaa, jokainen saksalainen tyttö, joka on tyytyväinen hänen tilaansa, ei välttämättä keitä sitä. :D Ja muistikirjan kynä on välttämätön kaikkialla .. Toivotan kaiken mukavuuden jokaiselle, joka yrittää sopeutua uuteen kieleen ja kulttuuriin, kuten minä. Jos joku haluaa saada saksalaisen sähköpostikaverin, toivon että olisin nälkäinen.

    Yksityinen
    osallistuja

    @Serakanu

    Ajattelin, että saksalaiset tytöt ovat ennakkoluulottomia turkkilaisia ​​kohtaan, koska he ovat hyvin turkkilaisia.

    Tunsitko jotain sellaista?

    anonyymi
    vierailija

    Hei,
    Suosittelen kattavaa Internet-sanakirjaa, jonka löysin juuri saksaa opiskellessani.

    pysy puhaltaa

    sininen_mavis
    osallistuja

    Kuten rakas Esma sanoi, virheitä tietysti tulee, tärkeintä on löytää totuus, tutkia, ja on myös tärkeää, että ihmisellä on päättäväisyyttä oppia.Tietysti olen ollut kiinnostunut saksan opiskelusta vuodesta lähtien Olin lapsi. Itse asiassa tämä on minun onneani. Opin yleensä sanasta sanaan. Mitä tulee mieleeni, muistan saksan kielen ulkoa, mutta minulla on joitain ongelmia tarpeettomien sanojen kanssa. Miten voin ratkaista sen? voitko auttaa minä?

    päiväkirja
    osallistuja

    Ainoa ongelmani on, että olen innoissani ja olen hieman hämmentynyt puhuessani jonkun kanssa saksaksi: hämmentynyt: Minulla ei ole paljon vaikeuksia, mutta kun puhun, en tiedä miten tulla ???  :(

Näytetään 15 vastausta - 1-15 (yhteensä 28)
  • Vastataksesi tähän aiheeseen Sinun on oltava kirjautuneena sisään.