Siirtyminen Saksan kansalaisuuteen

TERVETULOA ALMANCAXIN FOORUMIIN. LÖYDÄT KAIKKI ETSIMÄT TIEDOT SAKSASTA JA SAKSAN KIELESTÄ FOORUMIStamme.
    volkanxnumx
    osallistuja

    Hei ystävät,
    Onko joukossa ohikulkijoita Saksan kansalaisuuden jälkeen, kun he ovat saapuneet Turkista Saksaan?
    Jos on, voisitko jakaa, mihin kaupunkiin haet ja kuinka monta kuukautta / vuotta se vie yhteensä.
    Hyvää foorumia kaikille...

    https://www.almancax.com/almanca-aylar-ve-mevsimler.html

    Kaksoset
    osallistuja

    Suoraan sanottuna, olen kiinnostunut vastauksesta tähän kysymykseen. On kulunut kaksi ja puoli vuotta siitä, kun tulin Saksaan. Koska vaimoni on Saksan kansalainen, mielestäni minulla on oikeus hakea hakemusta täytettyään 3 vuotta. Suoritin Orientierung-kurssin ja sain todistuksen täydellä pisteellä. Sain myös viimeisimmän B2-saksalaisen sertifikaattini ja menen nyt C1-luokkaan. En vain toimi nyt. En ole varma siitä, onko perheen vuoksi vaadittava työskentelemään sovelluksissa. Viime viikolla soitimme ulkomaalaisten toimistoon ja tapaamme tapaamisen. He sanoivat, että teet hakemuksen kuukautta ennen kolmen vuoden täyttämistäsi. Mitataanko saksalaista tietämystämme siellä vai riittävätkö todistukset? Tarvitsen kommentteja ystäviltä, ​​jotka ovat tienneet tämän aiemmin.

    tunteeton
    osallistuja

    Ensinnäkin, jos et saa apua valtiolta, jos tulosi ovat hyvät, siitä ei tule ongelmaa, jos vain inspiraatio toimii. Tärkeä asia on se, saako apua valtiolta. Se kuulosti vain vähän mielenkiintoiselta b2-asiakirjalta, jolla parhaillaan työskentelet C1: llä, ja pelkäätkö, että se otetaan saksaksi? Tämän ymmärrän heidän sanomistaan. Jopa B1 riittää ja testi. Ei ole mitään, ole mukava siitä.

    Kaksoset
    osallistuja

    Kiitos vastauksestasi @Sydämetön. Oikeastaan ​​se sanoo, että B1 riittää, mutta minulla on tuttava, joka on asunut täällä vuosia. He olivat aiheuttaneet hänelle paljon vaivaa. Laita sanomalehti eteesi ja ota se, tee siitä yhteenveto jne. ja esitä kysymyksiä. Henkilö, josta puhun, puhuu saksaa ilman ongelmia. Ehkä he aiheuttivat ongelman, koska heillä ei ollut todistusta, en tiedä. Luulen, että lähestymistavat voivat vaihdella osavaltion ja kohtaamasi upseerin mukaan. Joka tapauksessa, tämä henkilö peruutti hakemuksensa ilman pitkiä puheita. Internetissä on myös paljon informaatiosaastetta. Siksi halusin hyötyä kokeneiden ihmisten tiedosta.

    tunteeton
    osallistuja

    Kuvailemassasi tapauksessa kerroit itse syyn, sanot, että hänellä ei ole todistusta, miksi hän antaisi hänen opiskella, jos hänellä olisi todistus? Toivottavasti osaan selittää…

    istanbullu on
    osallistuja

    Hei,

    Jos puolisosi on Saksan kansalainen (ja täytät muut halutut taloudelliset ja sosiaaliset ehdot), voit saada kansalaisuuden yhteensä 3,5–4 vuodessa. Se voi muuttua jokaisen tilanteen mukaan. sinisen kortin konsulaatista tai Turkista, jonka voit saada heti väestöstä poistamisen jälkeen.

    Kolmen vuoden kuluttua voit hakea heti Unbefristetin saamisen jälkeen. (B3 + einbürgerunsprüfungin olisi jo pitänyt olla selvitetty) Minun tapauksessani he olivat hyvin varovaisia, että en ollut jo töissä (he haluavat palkanlaskua tai pankkimaksujakaumaa) ja että maksin säännöllisesti rentenversicherungille. Myös siellä oleva upseeri keskustelee kanssasi, vaikkakaan ei paljon, mutta se ei ole niin vaikeaa B1: n ottavalle henkilölle.

    Ennen kuin aloitat tämän prosessin, he lähettävät sinulle luettelon asiakirjoista ja tarkistavat sopivuutesi. Luulen, että ne, joilla on kysyttävää, hakevat suoraan Auslanderamtilta sähköpostitse, he kertovat sinulle, voitko hakea.

    Tee se helpoksi.

    istanbullu on
    osallistuja

    Olin saanut tällaisen viestin ennen viimeistä valmistelua. Jätän sen tässä esimerkiksi pyydetyille asiakirjoille. Tilanteeni oli, että vaimollani oli unbefristet vertrag ja minulla oli kleinunternehmen im.

    Muuten, he kirjoittivat väestörekisterinäytteen turkkiksi.:)

    Ich bitte daher um Mitteilung, ob Sie in Besitz der nachfolgenden Unterlagen sind:

    – gultiger Reisepass

    – gultiger Aufenthaltstitel (eAT)

    - Väestö

    – Heiratsurkunde mit deutscher Übersetzung

    – Einbürgerungstest

      Hinweis: Sollten Sie den Test noch nicht abgelegt haben melden Sie sich bitte zoom

    – Sprachnachweis B1 (TELC, DSH tai Goethe-Zertifikat)

    Vaihtoehtoinen zoom Einbürgerungstest / Sprachnachweis können auch vorgelegt werden: 

    – Nachweis Integrationskurs (mit den 3 Zertifikaten: BAMF-Zertifikat Integrationskurs, TELC-Zertifikat für Zuwanderer und Bescheinigung Leben in Deutschland / 33 Fragen)

    – Mietvertrag oder Nachweis Eigentum

    – Kindergeldbescheid

    – Rentenversicherungsverlauf

    – unbefristeter Arbeitsvertrag

    – die letzten 3 Gehaltsabrechnungen

    Vaihtoehto: unbefristeter Arbeitsvertrag und Rentenversicherungsverlauf Ihrer Frau und die letzten 3 Gehaltsabrechnungen.

    Ich schaue mir dann die Unterlagen on raskaana oleva raskaana oleva Ihnen eine Rückmeldung.

    Kuten sinun Sie Sie Mir auch mit, sofie Sie in der Vergangenheit wegen Straftaten verurteilt worden sind.

    ► Hinweis: Im Einbürgerungsverfahren werden ua Auskünfte beim Bundeszentralregister, Polizei und Verfassungsschutz eingeholt. Im Verfahren selbst haben Sie dann zu versichern, dass unrichtige oder unvollständige Angaben zur Ablehnung oder Rücknahme der Einbürgerung sowie zu einer Freiheitsder Oder Geldstrafe (§ 42 StAG) führen können.

    yenicerixnumx
    osallistuja

    Minulla on kaikki asiakirjat juuri nyt. Tarkoitan, että minusta voi tulla Saksan kansalainen, jos haluan. Mutta ajattelen paljon siitä, mikä on minulle plus ja miinus. Haluan asua Turkissa huomenna on päivä myöhässä ja uudestaan ​​turkkilaisen kansalaisuuteni yasarmiy-vaikeuksiin. Työni on mennyt. Minulla on loppujen lopuksi täällä asuinpaikka ja minulla on samat oikeudet kuin Saksan kansalaisilla.
    Mitä sanotte kaverit, anna minun saada Saksan kansalaisuus?

    tunteeton
    osallistuja

    Tervehdys, vaikka luopuisit Turkin kansalaisuudesta, sinulle annetaan sininen kortti. Tämä on sininen. Kortilla sinulla ei ole vain oikeutta äänestää ja tulla valituksi, eli et voi äänestää tai olla ehdokkaana vaaleissa Turkissa... Sen lisäksi sinun oikeutesi perintöön, oikeutesi oleskella toistaiseksi, sinun oikeus työhön jne., kaikki oikeutesi pysyvät samoina kuin Turkin kansalaisella. Minun neuvoni on hankkia Saksan kansalaisuus, jos sinulla on oikeus ajatella ollenkaan. Jos en anna sitä, minulla on suunnitelma palata 10 tai 15 vuoden kuluttua. Haluan saada kansalaisuuden ja mennä pois. Jos kadun sitä huomenna tai ylihuomenna, minulla on ainakin mahdollisuus palata. Kuten tiedätte, kun oleskelet Saksan ulkopuolella 6 kuukautta, voit jäädä toistaiseksi. Oikeutesi ovat kuolemassa, et voi palata

    yenicerixnumx
    osallistuja

    Tervehdys, vaikka luopuisit Turkin kansalaisuudesta, sinulle annetaan sininen kortti. Tämä on sininen. Kortilla sinulla ei ole vain oikeutta äänestää ja tulla valituksi, eli et voi äänestää tai olla ehdokkaana vaaleissa Turkissa... Sen lisäksi sinun oikeutesi perintöön, oikeutesi oleskella toistaiseksi, sinun oikeus työhön jne., kaikki oikeutesi pysyvät samoina kuin Turkin kansalaisella. Minun neuvoni on hankkia Saksan kansalaisuus, jos sinulla on oikeus ajatella ollenkaan. Jos en anna sitä, minulla on suunnitelma palata 10 tai 15 vuoden kuluttua. Haluan saada kansalaisuuden ja mennä pois. Jos kadun sitä huomenna tai ylihuomenna, minulla on ainakin mahdollisuus palata. Kuten tiedätte, kun oleskelet Saksan ulkopuolella 6 kuukautta, voit jäädä toistaiseksi. Oikeutesi ovat kuolemassa, et voi palata

    kiitos vastauksesta
    Luulen saan Saksan kansalaisuuden, veli. Mielestäni tämä on paras tulos, on aina hyvä olla kansalainen siellä, missä asut.

    volkanxnumx
    osallistuja

    Hei rakkaat foorumin asukkaat,

    Pitkän ajan kuluttua olen saanut Saksan kansalaisuuden. Saanen kertoa sinulle vähän prosessista. Toivon, että antamani tiedot ovat hyödyllisiä.

    Maaliskuu 2017: Saapuminen Saksaan

    Syyskuu 2019: Saksan kansalaisuuden hakeminen
    - tarvittavat asiakirjat annettiin.

    (Asemani hakemuksen tekohetkellä; naimisissa saksalaisen puolison kanssa, 3 vuoden oleskelulupa, kokopäiväinen työ, b1-kielitodistus ja kansalaisuustodistus.)

    Toukokuu 2020: Landrasamtin ensimmäinen kirje (ts. Minä vain odotin, että vuoroni tulee luokseni ensimmäisten kahdeksan kuukauden aikana, eikä prosessia suoritettu.)
    - Pyydetyt asiakirjat on annettu.

    Elokuu 2020: Landrasamtin toinen kirje
    - Pyydetyt lisäasiakirjat annettiin

    Syyskuu 2020: Landrasamtin kolmas kirje (kansalaisuus taattu)
    Tämän asiakirjan kanssa;

    Syyskuu 2020: Turkin kansalaisuudesta poistumista koskeva hakemus konsulaatille
    - Hakemus tehdään ja valmistumisprosessia seurataan online-seurantajärjestelmällä.

    Marraskuu 2020: kansalaisuustodistuksen saaminen konsulaatilta luvalla:
    – Vastaanotettu asiakirja lähetettiin landrasamiin.

    Joulukuu 2020: Saksan kansalaisustodistuksen saaminen:
    – oli viimeinen kirje landrasamtilta. Varasin ajan ja sain Saksan kansalaisuustodistukseni henkilökohtaisesti.

    Samana päivänä haettiin kunnalta kansalaisuusasiakirja, passi ja henkilötodistus. Odotusaika 4-6 viikkoa.

    Corona-prosessista johtuen koko prosessi ensimmäisen hakemuksen ja kansalaisustodistuksen saamispäivän välillä oli kirjeen ja puhelimen muodossa. Siksi mielestäni prosessi kestää napsautuksen normaalia pidempään.

    Tämä prosessi on ollut minulle vaikea, pitkä ja kallis prosessi. Toivon, että työsi johtaa nopeammin.Voi olla asioita, jotka olen unohtanut tai kirjoittanut puutteellisesti, voin kirjoittaa yksityisesti, jos haluat, voin auttaa niin paljon kuin tietoni ja kokemukseni.

    Onnea foorumin ystävät…

    tunteeton
    osallistuja

    Ensinnäkin mielestäni Volkan teki loogisimman päätöksen. Aina on loogisinta taata kansalaisuuden valitseminen pysyvän tai kansalaisuuden sijasta, kun asuinpaikka on toistaiseksi. Mielestäni on järkevämpää sanoa, ettei tiedetä, mitä tapahtuu huomenna. Niin monta. Kommentoin, rehellisesti sanottuna, unohdin kirjoittamani, haluan kirjoittaa tiedotustarkoituksiin. Toivon, etten ole kirjoittanut aiemmin, mutta etsin anteeksiantoanne :) Lähetin sähköpostin ulkomaiselle toimistolle 4-5 kuukautta sitten, kun se on B1, odotusaika lyhenee 7 vuoteen. Jos on B8, jos se on b1 seitsemän vuoden ajan, sanottiin, että kansalaisuus voidaan saada kuuden vuoden kuluttua. Tietenkin näille naimattomille tai eronneille ihmisille, koska Volkan on naimisissa Saksan kansalaisen kanssa, kansalaisuusoikeus syntyi kolmen vuoden kuluttua, jotta en sekaannu. Ensi vuoden lokakuusta lähtien minulla on seitsemän vuoden istunto, jos pääsen eroon tästä taudista, haluan aloittaa ja tulla Saksan kansalaiseksi, jos pääsen eroon tästä taudista.

    volkanxnumx
    osallistuja

    Kiitos veljeni, toivon kaiken tapahtuvan sydämesi tyydyttävällä tavalla.

    istanbullu on
    osallistuja

    Kiitos veljeni, toivon kaiken tapahtuvan sydämesi tyydyttävällä tavalla.

    Onnea, saatat saada sinisen kortin tai Turkin väestön konsuliedustuston. Ostin vierailuni Turkkiin. He halusivat 15 liran maksun ja saat määräajan ennen lähtöäsi. Turkkilainen henkilötunnus ei muutu, joten mikään ei muutu paljon, mutta jos sinulla on pankkitili, he allekirjoittavat paperin, jossa ilmoitetaan, että sinulla on verovelvollisuus ulkomailla. (jos ilmoitat). Mielestäni se ei eroa kaksoiskansalaisuudesta paitsi äänestäminen ja työskentely julkisella sektorilla.

    tervehdys

    volkanxnumx
    osallistuja

    Kiitos istanbul.

    oma prosessi; Luulen, että jos kirjoitat mistä kaupungista haet ja kuinka monta kuukautta / vuotta saat sen yhteensä, annat enemmän hyödyllistä tietoa ihmisille, jotka etsivät tietoa tästä aiheesta.

    Koska kun avasin tätä aihetta, ihmettelin, kuka sai Saksan kansalaisuuden mistä kaupungista ja kuinka kauan, sen sijaan, että kysyisin, mitä asiakirjoja tarvitsin. Kuten tiedätte, odotusaika ja menettely vaihtelevat osavaltioittain, ja ihmiset ajattelevat, että jos saan tietoa tästä odottaessani tässä prosessissa, voin tehdä vertailun. Aivan kuten useimmat meistä kysyvät, kuinka kauan viisumiprosessi kestää odottaessaan perheenyhdistämisviisumia.
    Muuten, eikö suuressa foorumissa ole muita ystäviä, jotka tulivat trdenistä ja joista tuli Saksan kansalainen?
    Terveisin, hyvät foorumit.

    tunteeton
    osallistuja

    Viisumiprosessin aikana kaikki ovat täällä, mutta pysyvän asuinpaikan tai kansalaisuuden jälkeen he pakenevat, koska heillä ei ole enää töitä. Monet ihmiset ovat valitettavasti itsekkäitä. Ei ole vaikeaa jakaa ja auttaa kuten sinä täällä ..

Näytetään 15 vastausta - 1-15 (yhteensä 19)
  • Vastataksesi tähän aiheeseen Sinun on oltava kirjautuneena sisään.